בג"ץ החליט, סמוטריץ' מחוקק

איתי גדסי No Comments on בג"ץ החליט, סמוטריץ' מחוקק

לאחר שבג"ץ פסק כנגד החזקת גופות מחבלים בידי המדינה, היום עבר בקריאה טרומית הצעת חוק שהגיש ח"כ בצלאל סמוטריץ' המתיר זאת

השר סמוטריץ' צילום: נעם ריבקין פנטון, דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוק החזרת גופות מחבלים של ח"כ בצלאל סמוטריץ' עבר בקריאה טרומית. החוק מבקש לאפשר החזקה בגופות מחבלים בשונה מהחלטת בג"ץ שאסרה זאת.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "מדינת ישראל מתמודדת מאז היווסדה עם טרור אכזרי ואידיאולוגיות קיצוניות שמעודדות ומצדיקות אותו. בשנים האחרונות, עם התפתחות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות, הפכה האפשרות להפיץ את אותן אידיאולוגיות לקלה ונגישה יותר למי שמעוניין בכך. בשל היותה דמוקרטיה מתגוננת, מדינת ישראל מחויבת לבחון כל העת את הדרכים העומדות לרשותה כדי להתמודד עם האתגרים המשתנים שמציב בפניה איום הטרור".

"בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת, שבמסגרתה לאחר ביצוע פיגוע טרור, מתבצעים גילויי תמיכה, אהדה, עידוד או הזדהות עם מעשה הטרור, עם המפגע, הארגון שאליו השתייך או האידיאולוגיה הרצחנית שבשמה ביצע את מעשה הטרור. במיוחד, ניתן לכך ביטוי במהלך טקסי הקבורה של אותם מפגעים. לא אחת, אירעו מקרים שבהם הונפו כרזות, נשמעו קריאות ונישאו נאומים המביעים תמיכה בפיגוע שבוצע או הקוראים לביצועם של מעשי טרור נוספים".

"עם התגברות אירועים אלו לכדי תופעה שיש בה כדי לסכן באופן ממשי את שלום הציבור ואת ביטחונו, בשל החשש שההסתה אשר נשמעת באותם טקסי קבורה תביא אחרים – בין אם מושפעים ישירים ובין אם מושפעים עקיפים באמצעות הרשתות החברתיות ואמצעי המדיה האחרים – לבצע מעשי טרור מתוך הזדהות או רצון לחקות את המפגע, הנחה השר לביטחון הפנים את משטרת ישראל להפעיל את סמכותה הקבועה בסעיפים 3 ו-4א לפקודת המשטרה [נוסח חדש], התשל"א–1971 (להלן – פקודת המשטרה), כדי למנוע את העברת גופות אותם מפגעים לקבורה, עד להתמלאות תנאים שיש בהם כדי להבטיח שטקס הקבורה לא יהפוך למפגן של הסתה והזדהות עם מעשה טרור או עם המפגע".

ח"כ סמוטריץ' אמר עם אישור החוק: "ראשית, ברכות לשר ארדן על קידום החוק וחיזוק של מה שאמור להיות מובן מאליו. צר לי על פסיקת בג"ץ המקוממת שאסרה על החזקת גופות מחבלים. לאור דרישת בג"ץ אנחנו מבהירים היום שניתן יהיה להחזיק בגופות מחבלים באם המדינה תראה לנכון לעשות זאת. הודעתי היום במליאה שבדיונים על החוק בוועדה נוסיף גם את סמכות המשטרה להחזיק גופות מחבלים לא רק כדי למנוע הסתה והלוויות ענק אלא גם כקלף מיקוח להשבת גופות חיילי צה"ל. נמשיך לעשות כל שביכולתנו לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ולהעמיד לרשות רשויות הביטחון את הכלים הנדרשים להם במלחמתם בטרור".



0 תגובות